Podívejme se spolu na 10 nejčastějších doporučení pro přirozenou úpravu vysokého krevního tlaku, jak fungují nebo nefungují,
a jak to má SCDčkař o mnoho snazší, protože už je mu vše jasné 🙂

PŘEPIS VIDEA ZDE

Zdravím vás přátelé, Tady je Radek. Uzdravte se jídlem. A dnes se budeme bavit o vysokém krevním tlaku, o hypertenzi. Podíváme se na deset nejobvyklejších doporučení, jak přirozeně snížit tento tlak. Inspirace je opět od Dr. Ekberga, který se podíval na doporučení Mayo Clinic a která tam nejčastěji předávají svým pacientům, aby si pomohli s vysokým tlakem.

A jsem se podíval i u nás na stránky, dal jsem vyhledávání a v podstatě se to neliší. Vypadá to, jako kdyby od sebe vzájemně opisovali, nebo jako kdyby se učili všichni z jednoho zdroje. Pojďme se podívat na ta jednotlivá doporučení a jak budou fungovat a jestli to náhodou nejsou spíš mýty. Ještě bych poznamenal, že normální tlak, tlak který by měl tak, jak by měl být, tak se pohybuje někde mezi sto dvaceti, sto čtyřiceti v závislosti na tom, co řešíte nebo jak se pohybujete. Pokud už stoupá na tyto hodnoty, tak by samozřejmě mohl na něco upozorňovat. Taky víme, že tlak vyšší než sto osmdesát už je krize. Ale samozřejmě může nastat situace v organismu, protože organismus má spoustu prostředků na to, jak tady ten tlak řídit. Může nastat situace, kdy i třeba tlak 220 je v pořádku, což je třeba například při cvičení s váhami nebo v podobných situacích při nějaké zvýšené námaze. A tělo umí tady ten tlak regulovat, takže i tak může být všechno v pořádku. Pokud je tlak vyšší, ale než sto osmdesát i v klidu, tak to už naznačuje opravdu nějakou krizi. Takže přátelé, pojďme se podívat na ta doporučení.

Jako první se téměř vždy objevuje doporučení redukujte váhu břišní tuk, ale je potřeba říci, že toto samotné, ta samotná skutečnost není příčinou vysokého tlaku, ale projevem. Je projevem inzulinové rezistence, která v podstatě vede právě k tomu zvyšování tlaku. Pokud bychom měli něco řešit nebo chtěli bychom něco v tomto směru podniknout, tak je potřeba zredukovat chutě, prostě zredukovat hladovost a spíše použít něco jako třeba právě specifickou sacharidovou výživu SCD, protože díky vlastně dosáhneme pocitu sytosti, zvýší se přísun živin a tím pádem se sníží inzulinová rezistence, která nám pomůže snížit i ten tlak. Dalším bodem v tom výčtu je pohyb, cvičení. Což je samozřejmě v pořádku a vždycky pomůže, když se budeme hýbat. Když budeme sedět jak pecky někde za stolem u počítače, tak to asi k našemu zdraví nepřispěje. Ale jak to funguje?

Ideální pohyb vlastně pro všechny jsou procházky a nejlépe někde v lese mimo cestu, kde musíme vybírat terén, kde je zapojeno skutečně celé tělo, kde právě proto, že je zapojeno celé tělo a kde musíme se dívat, kam šlapeme, a vnímáme všechny ty vjemy, které tam na nás přicházejí. V tom lese tak rozsvítíme frontální lalok, zapojíme na 90 procent frontální lalok, což je právě mechanismus, který nám pomůže snížit stres, protože když je aktivní ten frontální lalok, tak vlastně blokuje sympatikus. Zablokuje právě to nastavení na aktivitu, na boj a útěk a naopak snižuje množství stresu a zklidňuje celkově organismus. Dá se říct, že je to taková, že je to taková meditace. Takže v tomto směru je to velice výhodné pro nás, pro snížení stresu a pro snížení vysokého tlaku. A nejenom to. Třetí bod Jezte zdravě. Zajímavá myšlenka, samozřejmě, ale jde o to, jak ji naplníme.

Jde o to, jaké informace si obstaráme a jakým způsobem s nimi budeme pracovat. Protože klasická doporučení na stránkách, kde jsme, kde jsem se díval, tak jdou spíš opačným směrem, protože většinou se doporučuje zvýšit obsah sacharidů dokonce na nějakých 65 procent polysacharidů, neboli těch složených cukrů. Ovšem zvýšení sacharidů, zvýšení konzumace sacharidů nevede k ničemu jinému než opět k inzulínové rezistenci. Proto vlastně oni věří, že prediabetes vždycky vede k rozvinutí diabetu. Při této stravě v podstatě musí. Proto panuje přesvědčení, že v podstatě tyto stavy jsou nezvratné, nebo tyto tyto tendence jsou nezvratné. Ale my na SCDčku víme, že to není pravda, protože nelze lidem vymluvit nebo zakázat, aby tento způsob výživy použili právě i při diabetu. No a my víme, že spousta našich příznivců má vynikající výsledky a že se vůbec nejedná o něco nezvratného.

Takže ano, jíst zdravě samozřejmě, ale spíš ty množství přijímaných sacharidů snížit a změnit zdroje, než zvyšovat. Dál tady máme čtvrtý bod. Snižte sodík, to znamená méně solit. To je asi největší nepochopení situace nebo největší mýtus, protože ona je to pravda jen do míry, že sůl váže vodu. Krev tím pádem zvýší objem a tím pádem se zvýší tlak. Ovšem je to pravda, ale tělo má mechanismus na to, aby tady tu situaci zvládalo, Takže u normálního zdravého člověka to vůbec není žádný problém, protože tělo ovládá diurézu, což je v podstatě vylučování moči, močení. Má na to takový mechanismus, kdy při sebemenším zjištění zvýšení tlaku dochází právě k vylučování močení a tím se zase snižuje objem té krve a snižuje se opět tlak. Tady je potřeba říci, že ledviny se postarají tedy o tuto záležitost v konečné fázi a ty ledviny dokážou přes den přefiltrovat až 250 litrů těch tekutin a dokážou si poradit i s tím sodíkem, protože vlastně dokážou reabsorbovat až 97% těch tekutin, protože močí odchází za den asi jenom litr a půl a reabsorbují tedy ty tekutiny včetně toho sodíku, protože je to potřebná látka v těle.

Kdyby to škodilo, proč by to tělo dělalo? Proč by tělo se nezbavilo toho sodíku? Takže jediný důvod, proč méně solit v tomto případě je, pokud vám nefungují ledviny. Pokud máte nějaký zásadní problém s ledvinami, ale těch případů je celkem málo, pokud používáte nějakou kvalitní sůl. Nemyslím, nemám na mysli teďka tu kuchyňskou, tu rafinovanou a bělenou, ve které zbyly pouze dva stopové prvky, ale spíš himalájskou sůl anebo třeba keltskou sůl. A nemusíte používat pouze na solení pokrmů. Ona se dá používat i tím, že třeba si pár zrnek vložíte do úst, necháte rozpustit a má to spoustu dalších benefitů. Ale obecná doporučení méně solit mohou naopak vyvolávat nízký tlak kvůli právě nízkému objemu krve. Obecná doporučení méně solit se potulují po internetu a mezi lidmi už velmi dlouho a není to úplně úplně dobré doporučení, zvlášť pokud jste zdrávi. Pokud máte, Pokud nemáte žádné závažné zdravotní problémy, tak ta sůl prostě do organismu patří. Ten sodík je velice žádaná surovina v těle.

Další bod. Omezte alkohol. S tím se samozřejmě taky souhlasit. Dvě deci vína nebo nějaké menší množství alkoholu může naopak tlak snížit. Je to z toho důvodu, že vás to uvolní, že vás to zrelaxuje a dojde ke snížení toho tlaku. Ovšem cokoliv, co je řekněme nad ty dvě deci, tak už asi nebude úplně nejlepší nápad. Ten stres se naopak zvyšuje už potom. A hlavně pokud máte rádi svoje játra, tak to asi není dobrý nápad. A potom vlastně, když je toho alkoholu víc než sto než ty dvě deci třeba, tak zase funguje. Zase zhoršuje inzulínovou rezistenci, protože alkohol v těle působí v podstatě stejným způsobem jako cukr, i když přímo nezvyšuje cukr v krvi, ale působí tam podobně. Takže omezit alkohol A myslím si, že úplně nejlepší je se vyhnout prostě pokud máte rádi svoje játra. Existuje i informace, že pokud ta vaše játra nejedou úplně na sto procent, což se ani nepozná, pokud řekněme už ze šedesáti procent nefungují, tak ten enzym v tom krevním testu se nemusí zvýšit. Takže pokud vám ta játra nejedou úplně perfektně, tak i ty dvě deci mohou znamenat pro ta játra zátěž až na čtyři dny.

Další doporučení: nekuřte, přestaňte kouřit. To je samozřejmě velmi dobrý nápad, protože kouř, který vdechujeme, tak blokuje schopnost krve nést kyslík a tím pádem dochází ke zvýšení tepu, zvýšení tlaku z důvodu zásobení, protože pokud je toho kyslíku méně v krvi, tak je potřeba pumpovat větší množství krve vyšším tlakem, aby se ten kyslík dostal tam, kde ho potřebujeme. To znamená, když přestanete kouřit, získáte přístup k vyššímu množství kyslíku a tlak jde dolů

Za sedmé redukujeme kofein káva. Jde o to, že kofein je v podstatě forma stresu, takže pokud dostaneme do těla kofein, tak je to v podstatě to stejné jako adrenalin a stahuje cévy. Tím pádem dochází krátkodobě a v podstatě velmi rychle k potřebě vyššího tlaku, protože se cévy se stáhnou a je potřeba větší tlak, aby se dostalo opět na krev. A ten kyslík a další věci, které nese ta krev, aby se dostala tam, kde je potřeba. Ale zase je potřeba si uvědomit, že je to individuální a samo o sobě to není důvodem dlouhodobě zvýšeného krevního tlaku. Je třeba to otestovat, protože pokud vám nefungují nadledvinky, pokud nemáte nějaký problém s nadledvinkami, tak v podstatě úroveň stresu u vás bude v pořádku a řekněme jedna dvě kávy za den pro vás nebudou problém. Ale pokud vám ty nadledvinky nejedou nebo máte celkově hladinu stresu mnohem vyšší z různých důvodů, tak tam u vás ta káva bude provokovat mnohem rychleji zvýšení toho tlaku. Ale jak říkám, sama o sobě není důvodem dlouhodobé hypertenze.

Za osmé snižte stres. To je samozřejmě výborný nápad, ale na těch stránkách se většinou doporučuje, že máte omezit stresující faktory, což v podstatě v dnešní době a v dnešní civilizaci prakticky není možné. Pokud chcete snížit stres, tak je potřeba snížit to, jakým způsobem na stres reagujete a můžete ho samozřejmě snižovat i relaxací, meditací, spoustou prostředků. Určitě najdete spoustu inspirace ke snižování stresu a myslím si, že sami budete vědět, co vám dělá dobře a kdy si nejlépe odpočinete. Ale opravdu se v dnešní době nedá odstranit stresující faktory. To byste se prakticky museli vyhnout životu. Museli byste se odstěhovat někam do hor a pást tam ovce. Třeba i když to není špatný nápad. Samozřejmě. Ale mnohem jednodušší je začít pracovat s tím, jak reagujeme na stres, jak reagujeme na stresové podněty a naučit se takovou tu věc jedním uchem dovnitř a druhým ven. To vůbec není špatná rada. Anebo jak se říká, zase to nebudu říkat, nechci být vulgární. To to nevím, jak bych to jinak formuloval. Jedním uchem dovnitř, druhým ven. Prostě nebrat si věci tolik a uvědomit si, na čem skutečně záleží a co můžeme klidně vypustit a vůbec se tím nezabývat. A taky samozřejmě je důležité, čemu věnujeme tu naši pozornost, protože tam, kam tu pozornost směřujeme, tam to vždycky sílí. Na to pamatujte. Pokud chcete snížit stresovou stresovou hladinu, tak je nejlépe se sebrat a jít do toho lesa a tam si zapojit ten frontální lalok na 90 procent. 

Za osmé (deváté pozn.) měřte si tlak, jděte k doktorovi s tím měřením tlaku. Myslím si, že to není nic proti ničemu a dokonce když se pustíte do specifické sacharidové výživy s námi, tak je to velmi dobrý nápad, zvlášť pokud třeba berete prášky na vysoký tlak, protože právě na této výživě na SCDčku se právě ten tlak začíná normalizovat nebo začíná se s ním něco dít velmi brzy a mohlo by se stát, že pokud nebudete měřit tlak a nebudete upravovat podle toho medikaci, kterou případně máte, tak by se mohlo stát, že ten tlak si snížíte příliš a někde sebou třeba praštíte. Takže měření tlaku v tomto směru určitě dobrý nápad. Ovšem horší nápad bych viděl jako jít k tomu lékaři, protože tam se vám prakticky nedostane ničeho jiného než nějaké medikace, která asi nebude nic řešit. Pokud máte lékaře, který pro kterého jsou tady ty věci, o kterých se dnes bavíme, nejsou neznámé, tak samozřejmě vám může dát nějaká dobrá doporučení na místo těch léků a můžete nějakým způsobem začít pracovat na tom snižování tlaku, Ale pokud vám nabídne jenom prášky, tak to asi opravdu není dobrý nápad. 

No a za desáté taková zajímavá rada. Najděte si skupinu podobně postižených lidí. Právě proto, že oni to z nějakých důvodů vychází z domněnky, že ten stav je nezvratný, tak abyste prostě na to nebyli sami, tak si najít podobně postižené lidi a abyste vlastně si mohli nějak vyměňovat zkušenosti. Ale myslím si, že je to jde o společné stěžování si, o společné fňukání a to asi nikomu nikdy nepomůže. Naopak vás to v podstatě udržuje, myslí u toho problému a jak to známe od toho Einsteina, alespoň jemu se to teda připisuje, tak nelze vyřešit problém stejnou myslí, kterou jsme ho vytvořili. Takže když se budeme pořád nimrat v tom, jak teda jsme na tom špatně díky tomu vysokému tlaku nebo čemukoliv prostě a budeme si tam vzájemně stěžovat jeden druhému, tak to asi není cesta ke zdraví nebo k uzdravování. Takže nevím. Tady tu radu bych asi úplně vyškrtl. Spíš si myslím, že je právě potřeba pochopit celou tu a tady tu situaci v tom smyslu, jak se o tom teďka bavíme. A jakmile vám dojde, co tělo je schopno, co není schopno, čím mu prospívá to a čím mu naopak škodíte. Neboli, jak říká Markus Rothkranz, když přijdete konečně na to, s čím nadobro přestat, tak si myslím, že je to mnohem lepší cesta, než se někde na nějakém fóru jeden druhému stěžovat, jaká je to hrůza.

Takže jestliže redukujeme příjem sacharidů, těch složitých, jestliže se začneme hýbat. Vybereme si vhodnou stravu. O které se musíme nejdřív něco dozvědět. Jestliže pochopíme, že tělo má dostatečné mechanismy na to, aby umělo hospodařit se sodíkem a naopak začneme solit kvalitní solí, omezíme alkohol, přestaneme kouřit a uvědomíme si, kde je náš práh stresu. Jestli si můžeme dát jednu kávu dvě, anebo raději žádnou. A jestliže začneme přemýšlet nad tím, jak přijímat stresové podněty, anebo jak je naopak třeba vůbec nepřijímat, protože i to jde. A jestliže budeme při nástupu na SCD měřit tlak, tak jsme v pohodě. Jestliže se do toho pustíme trošku jinak než podle těch deseti obvyklých doporučení, které najdete prakticky všude stejné, tak máme šanci s tím něco udělat. Pokud ještě neznáte náš projekt Uzdravte se jídlem. Pokud ještě nevíte, co to je specifická sacharidová výživa, tak samozřejmě máte možnost se na to hned podívat. Buď v popisu videa najdete odkaz na naše stránky, nebo pokud už jste na našich stránkách, tak jste u zdroje.

Podívejte se na informace. Skočte do našeho video kurzu, který je zdarma. Tam se toho dozvíte velmi mnoho a případně můžete i napsat do komentářů nebo můžete napsat mail. Přátelé, zkoumejte, nové informace se objevují každý den. Buďte skeptičtí, Nevěřte nikdy hned všemu. No a poslouchejte svoje tělo a samozřejmě mlsejte a buďte zdrávi. Ahoj!

LÍBÍ SE VÁM CO DĚLÁME?
KLIKNĚTE ZDE A PODPOŘTE NÁS
CHCI PODPOŘIT
JEDNORÁZOVĚ
CHCI PODPOŘIT
MĚSÍČNĚ
300 200 100 500 1000 300 200 100 500 1000 DĚKUJEME ZA VAŠI PODPORU!
MLSEJTE S NÁMI A BUĎTE ZDRÁVI 🙂
cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper


Všechna práva vyhrazena. Žádná fotografie, text, ani část textu tohoto příspěvku nesmí být kopírována nebo komerčně využívána bez písemného souhlasu administrátorů Marky SCD recepty