S plísní nehtů na nohou má problém 10% populace.
Jak jsou na tom SCDčkaři?
A co dělat, když už nás tento signál nerovnováhy v našem těle navštíví?

KLIKNĚTE ZDE:pro video Dr. Ekberga

PŘEPIS VIDEA ZDE

Ahoj tady Radek. A dnes se podíváme. Jak na plíseň nehtů na nohou. Proč vzniká a jak se jí zbavit? Jak s ní pracovat? Pokud jsme SCDčkaři. Nejdřív bych chtěl. Promluvit o tom. Co to je. Symptom a co to je příčina. Většinou, když se dostaneme k lékaři, tak vlastně jenom. Jaksi zaplácáváme symptom. V devadesáti devíti procentech případů dostaneme nějaké prášky nebo nějaké mazání. Nebo nějakým způsobem se prostě staráme o to, aby ten symptom, neboli ten projev nějakého problému. Aby prostě nebyl vidět, aby. Nás nepálilo, nebolel, prostě abychom se o něj přestali starat. V drtivé většině nás nenapadne. Možná, že nás to napadne, ale v drtivé většině se nestaráme o příčinu toho, co nás postihlo. A dá se říct, že prakticky každý symptom, každá každý projev. Je nějakou zprávu o tom, že v našem těle není něco v pořádku. I k tomuto videu. Jsem si vzal inspiraci. U dr. Ekberga. Už jsme o něm mluvili. Vícekrát. Takže kdo máte zájem se na něho. Podívat. Koukněte na naše další příspěvky nebo i. Do tohoto příspěvku. Dám odkaz na jeho stránky a dá se tam opět něco zjistit. Dají se tam zapnout automatické české titulky, pouze ovšem na tabletu nebo na počítači. Na mobilech to nejde. A budu pokračovat. Co je vlastně příčinou plísně na nehtech? Jsou to houby a to, že. Máme nějakou houbu někde, je úplně normální. Dá se říct, že bakterie, houby, kvasinky. Prostě všechny, možná všechna možná havěť a bych jmenoval jenom některé. Tak bydlí. Jak vevnitř nás samozřejmě to už. Víte že, vy SCDčkaři, protože se. Bavíme o našem biomu, o těch broucích, co máme ve střevech. Prakticky pořád. Ale samozřejmě nežijí jenom uvnitř, žijí i venku. Je to náš přirozený ochranný film. Vlastně v podstatě když. Udržujeme rovnováhu v našem organismu, tak se dá říct, že většina z nich pracuje pro nás nebo pracuje nějakým způsobem, že nám to nevadí. Ovšem když se nám. Nepodaří tu. Rovnováhu. Udržovat. V čemž jsme se stali mistry my lidé. Tak může právě docházet k. Tomu, že se přemnoží některé. Tady z těch. Naší, někteří tady z těch našich. Spolubydlících. No a potom samozřejmě způsobují problém. A dnes se budeme. Bavit speciálně o tom, proč se. Některým z nás děje to, že máme plíseň na nehtech na nohou. Je to houba. Jak už jsme si. Říkali. A houby milují tmu. Nesnáší. Světlo už. Vůbec nesnáší UV záření, to znamená, když budete na sluníčku, tak jim to bude dělat opravdu velmi zle. Těm houbám potom velice milují vlhko. Mají moc rády teplo a ochranu. Samozřejmě nemají rády, když se s nimi nějaké manipuluje a potom mají rády taky klid. Řekněme klid i. Od naší obranyschopnosti. A pohybu a cirkulace.

Teď tím myslím vyloženě oběh, to znamená. Pokud. Máme málo. Pohybu. Nepohybujeme. Se a náš. Krevní oběh. Nezajišťuje přívod kyslíku. A nezajišťuje přívod živin, tak to samozřejmě taky milují. Prostě mají rády, když je nikdo neruší. A potom. Co milují úplně. Nejvíc houby, tak je cukr, protože jsou to. Jednoduché organismy, nemají prostě žádné trávení, tak nejlépe na čem profitují nebo na čem se jim daří nejlépe. Žít. Tak je samozřejmě cukr. Glukóza. Proč nejvíce. Postihuje ta. Plíseň nehty na nohou. A ne třeba na rukou? Je to proto, protože. Ruce máme většinou venku, nemáme na nich pořád denně rukavice, takže jsou na světle. Na vzduchu a. Vlastně nejsou. Tak daleko. Jako nehty na nohou, protože. To je. Přece jenom. Od. Té naší pumpy, od toho našeho. Oběhu. Vzdáleno nejdál. To znamená, že je máme zavřený. V botách, v ponožkách, takže je tam tma, je tam teplo, pokud se trošku. Spojíme, tak je tam. Vlhko. Přitom když máme ještě málo pohybu, tak samozřejmě tam se nedostane potřebné množství živin a kyslíku. Dá se říct, že pokud. Se špatně vyživujeme, máme. Pokud máme množství. Stresu. Pokud máme málo. Pohybu, tak jsme právě pro tyto houby velice přitažliví. A co udělat pro. To, abychom tak přitažliví. Nebyli? Je to celkem snadné. Samozřejmě, musíme se. Začít chovat. Tak, abychom žili v souladu s naším tělem a ne proti němu. Takže mám pro vás. Pár tipů, jak to udělat. Když to. Vezmeme znovu, tak tma. Je potřeba. Občas ty nohy z těch bot. A z těch ponožek vytáhnout. A chodit prostě bosí. Tím zajistíme, jak aby nebyly nohy ve tmě, tak aby nebyly ve. Vlhku a aby. I nebylo úplně tak. Teplo, aby se nepřehřívali. A další věc. Kterou můžeme udělat. Je opravdu. Pravidelně a. Poctivě stříhat nehty, nestříhat. Je úplně. Do obloučku. A úplně do masa. Protože aby. Nemohly. Zarůstat. To je. Potom další problém i. Pro to, aby se. Neudržovala špína a aby se. Neudržovaly bakterie. Pod tím nehtem. Protože to je. Další místo, kde vlastně ta houba má celkem.

Klid a pohodu. A je chráněna, abychom jim těm houbám. Nedopřávali takový klid a pohodu. Tak samozřejmě je potřeba pohyb. To znamená úplně nejlepší pohyb je samozřejmě naboso, nějaká procházka někde venku, ale to nejde. Praktikovat pořád, že jo. Blíží se nám zima. Takže i když budete v botách, ale pořád je dobře. Dopřát těm nohám pohyb. Jestliže, zvlášť když hodně času prosedímr, třeba v práci. Nebo u počítače, je potřeba. Dopřát těm nohám ten. Oběh. Krevní oběh, aby se tam dostaly živiny, aby se tam dostal kyslík. A samozřejmě vyhnout se přehnané konzumaci cukru. Což pro nás z SCDčkaře, kteří. Tento životní styl. Praktikujeme. Není až zas. Takový. Problém. Ale může nastat ten problém třeba při přehnané konzumaci ovoce, zvláště odpoledne a večer, kdy už nestíháme. Tu fruktózu zpracovat. Takže na to si SCDčkař může dát pozor. Ale prostě důležité je, neživit ty, ty bakterie a ty houby. Přehnanou konzumací. Cukru. Pokud jsme ochotni. A schopni přijmout nějaký. Lepší životní styl, třeba právě to SCDčko, je potřeba být v tomto konzistentní. To znamená, že nám nepomůže, když na měsíc nebo na dva změníme trošku nějak výživu. Je potřeba skutečně být konzistentní, protože to není hned. Potřebujeme opravdu tomu dát. Trošku času, aby. Se ty nehty mohly spravit. Může to trvat někdy i déle, protože např. Nehty, pokud náhodou o ten nehet přijdete. Po nějakém úraze nebo právě díky té plísni nebo něčemu jinému, tak nehty na rukou. Dorůstají 3 až. 6. Měsíců. Ovšem na nohou rostou pomaleji. Může to být klidně 6 až 18 měsíců, než nám odroste nějaký defekt nebo než nám narostou nové nehty. Mám s tím vlastní zkušenost. Jednou jsem si. Přivodil. Deformaci. Nehtu v. Takových malých botech. Nebyli mě dost, tak jsem v nich musel někde chodit. V takových přezůvkách a skutečně to trvalo určitě víc jak půl. Roku, možná i celý rok. Už je to přesně nepamatuju, ale vím, že to bylo hodně dlouho. A je potřeba. Na tomto místě zmínit ještě jednu. Věc. Už od nás víte, že náš centrální nervový systém má tzv. dvě polohy sympatikus a parasympatikus. Ten sympatikus je v podstatě. Boj nebo. Útěk. Sympatikus se stará o. Okamžité přežití, to znamená a jsou tam zapojeny funkce, které nám umožňují přežít nějaké bezprostředně hrozící nebezpečí. A parasympatikus je naopak poloha. Toho našeho centrálního nervového systému, která dovoluje regeneraci. A takovéto dlouhodobé přežití. To znamená regeneraci, rekonvalescenci, obnovu toho, co jsme zničili. Třeba při tom útěku nebo při. Té obraně. To znamená. I to má vliv na to. Jestli naše periferie, i ty nehty, i ty.

Vlasy a další. Věci fungují správně. Pokud dlouhodobě. Setrváváme ve stresu. Tak vlastně nedochází k vyživování. Právě těch periferií. Protože jedním z úkolů. Tady. Toho nastavení při útěku nebo při. Boji tak je. Zúžení cév. A kapilár v těch periferiích v těch. Končetinách. Jistě to. Znáte i mnozí z Vás, kteří jste zažili dlouhodobější stres. Že jste mívali chladné ruce. Právě to je proto. Že se končetiny neprojevují chladné ruce, chladné nohy. Proto můžeme něco udělat i tím, že budeme například meditovat nebo budeme provádět dechová cvičení. Prostě celkově. Se hodíme do. Klidu. Nebudeme tolik podléhat tomu stresu. Je prokázáno. Že i krátká meditace 10, 15 minut může mít vliv na prohřátí končetin jak rukou, tak nohou. Můžete si to vyzkoušet. Je to celkem jednoduchá záležitost, nic na tom není a máte to dostupné hned. To znamená, že skutečně. Stresující povolání, stresující vztahy, stresující život vůbec. Může mít významný vliv právě na tu i na. Tu tvorbu těch. Plísní na nehtech, protože nedochází k dostatečnému prokrvování, dostatečné výživě. A teď se dostávám k. Věcem, které mohou samozřejmě ještě pomoci. Paradoxní je, že většina. Lidí, kteří trpí. Tímto problémem. Tak se zabývají pouze. Tím, o čem budeme mluvit teď na konci. A to. O čem jsme mluvili. Doteď. V podstatě neberou v úvahu. Takže co můžeme ještě udělat, abychom si pomohli? Jsou to například koupele. Výborná koupel je v epsomské soli, nebo když použijeme jablečný ocet. Prostě cokoliv, co houby nemají rády. Je také. Možné. Použít Tea Tree olej. Nebo česnek, případně oregáno a další bylinky. Zafungovat mohou i homeopatika. Poslední instancí, na kterou se můžeme obrátit, je chirurgie nebo nějaký zásah na pedikúře. Samozřejmě, pokud už. To zašlo příliš daleko a. Nemáme jiného. Zbytí, tak si. Můžeme takhle. Pomoci. Existuje i lék, který používají právě lékaři. Jedná se o lamisil. Pokud byste se dostali až k tomu, tak je lepší. Samozřejmě začít zvenku. Zevně. Použít nějaký krém, protože vnitřní. Použití tohoto léku. Má mnoho, mnoho vedlejších účinků. Které nechcete. Pokud byste chtěli vědět podrobnější informace. Opět se můžete obrátit na YouTube kanál dr. Ekberga. Dávám tady odkaz pod příspěvek, ale v podstatě. Myslím si, že kdo už nějakou dobu je na SCDčku a s plísní na nehtech problémy neměl. A má. Řekněme nějaké to množství. Pohybu. Přiměřené, tak s tím problém asi mít nebude nikdy. A samozřejmě. Vyhýbá se stresu, protože. Na to bych nerad zapomněl. Pokud jste. Pokud patříte mezi deset procent populace. Což je docela. Hodně. Které to postihuje. Tak máte možnost pro to něco udělat právě tím způsobem. O kterém jsme se bavili. Když to ještě jednou shrnu. Houby milují. Tmu, vlhko, teplo. Mají rády klid, když je nikdo neruší. Milují cukr. A stav může zhoršit. I to. Když jsme. Ve stresu. To znamená, když budeme mít. Nohy venku. Na sluníčku. Budeme udržovat v suchu. Nebudeme je příliš přehřívat, budeme se pravidelně starat o nehty, zastřihávat, budeme se vyhýbat konzumaci cukru. Případně skočíme na SCDčko. Tím to máme v podstatě skoro vyřešeno. Tak se nám nehty. Opravdu odvděčí. Tím, že budou. Prostě. Krásné, budou. Růst, budou vypadat tak, jak si. Přejeme. No a my tím vlastně snížíme tu. Přitažlivost, atraktivitu. Pro všechny houby. A. Přemnožování nejrůznějších. Bakterií a. Různých. Našich spolubydlících. Takže, přátelé mlsejte, pečujte o své nehty a buďte zdrávi.

LÍBÍ SE VÁM CO DĚLÁME?
KLIKNĚTE ZDE A PODPOŘTE NÁS
CHCI PODPOŘIT
JEDNORÁZOVĚ
CHCI PODPOŘIT
MĚSÍČNĚ
300 200 100 500 1000 300 200 100 500 1000 DĚKUJEME ZA VAŠI PODPORU!
MLSEJTE S NÁMI A BUĎTE ZDRÁVI :-)
cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper


Všechna práva vyhrazena. Žádná fotografie, text, ani část textu tohoto příspěvku nesmí být kopírována nebo komerčně využívána bez písemného souhlasu administrátorů Marky SCD recepty