Co všechno jste si dali do plánu pro letošní rok? A nezapomněli jste na něco hodně důležitého?

PŘEPIS VIDEA ZDE

Ahoj, tady je Radek.
Asi tak před rokem touto dobou jsem vytvořil příspěvek, ve kterém jsem mluvil o plánu. Ptal jsem se vás, jestli máte plán na nový rok. Uvedl jsem co je naším plánem, a jak by člověk mohl pro sebe nějaký ten plán využít.
Poslouchal jsem to video, abych si osvěžil o čem byla řeč, co bych možná ještě zmínil. A docvakla mě jedna věc, že tam sice byla řeč o tom, že by člověk měl žít pozorně, že by se měl soustředit, a že by měl do svého plánu zahrnout sám sebe. Myslím si, že to nebylo postiženo dostatečně. Po tom roce dialogu s vámi při konzultacích jsem si uvědomil zase několik dalších věcí, které mají přímý vliv na naše uzdravování.

Jedním z takových prvků, který má úplně zásadní vliv na uzdravování, na to jak SCDéčko zafunguje, jestli hned nebo pozvolněji a nebo dokonce vůbec, to se může taky stát, je naše nastavení, naše psychika, to jak zacházíme sami ze sebou. Ohromný vliv na to má jestli si uvědomujeme, že i my potřebujeme odpočívat, relaxovat, vyčistit si hlavu, a nebo jestli tohle všechno dopřáváme všem ostatních okolo sebe a na sebe zapomínáme.

Já vím, že tohle téma docela často omílám, ale je to proto, že to má skutečně ohromnou důležitost. V našem BLOGu najedete i příspěvky typu například „Relaxujte, lenošte”, kde se můžete dozvědět jaký je rozdíl mezi sympatickým a parasympatickým nastavením našeho autonomního nervového systému. Myslím, že je dobře tyto věci znát a brát je v úvahu.
Ať už bude váš letošní plán jakýkoliv neměli by jste v něm zapomenout hlavně na sebe, na svůj relax, na svůj odpočinek, na to aby vám bylo dobře, aby jste byl spokojení, neboť je právě toto přímým spouštěčem vaší pohody, vašeho zdraví, a nebo naopak vaší nepohody, nemoci. Nemůžeme si myslet, že začneme jíst SCDéčko, nebo že budeme polykat nějaký prášek, nebo že si necháme někde něco uříznout, a zachováme si svoji špatnou náladu, svůj pesimismus, svoje negativní nastavení, a že se nám podaří se uzdravit, a že už neonemocníme, že jsme z toho venku.

Doporučuji vám, aby jste do vašeho letošního plánu zahrnuli odpočinek, ranní desetiminutovku, čtvrthodinku meditace. Dopřávejte si po každém jídle „dvacet”. I když se vám to může zdát neproveditelné nebo neuskutečnitelné, jde to. A jestli jste tak zaneprázdnění, jestli se od rána do večera tak honíte, že vám nepřijde možné takovéto krátké odpočinky, relaxační chvilky do toho plánu denního, a vlastně i ročního zabudovat, tak je někde u vás něco špatně. Je třeba se podívat jakým způsobem žijete, jak pracujete, a je třeba zhodnotit jaký to má pro vás zdravotní přínos. Jakou to má pro vás hodnotu. Aby jste si nemysleli, že jenom tak kecám, tak já jsem ještě poměrně nedávno, i když už je to 7, 10 let, přesně tímto způsobem fungoval, dokonce jsem spával 3 – 4 hodiny denně, protože jsem si myslel, že tím úsilím, snahou, tlakem docílím něčeho po čem jsem tak toužil. A dostal jsem se do stavu, do díle, který už ode mne znáte z vyprávění, dostal jsem se do celkově špatného zdravotního stavu, měl jsem nadváhu, hodně špatné nálady. Jestliže jste v nějakém kole, ze kterého zdánlivě nemůžete vystoupit, zhodnoťte to. Zabudujte do svého režimu více odpočinku, více relaxace a vůbec, zabudujte do svého každodenního života více věcí, které vám dělají radost, které vás uspokojují, které vám udělají pohodu, při kterých se budete smát. Potom uvidíte, že i té práce, výkonu budete podávat daleko víc, protože, když odpočíváte, nabíráte zpět svoji sílu, svoji energii. Potom s daleko větší chutí a elánem, s daleko větší párou budete dělat vše co chcete udělat, bude se vám dařit. Jak říká pan Zajíček, zkuste hřebce zapojit do vozu, týden s ním tahat nějaký těžký náklad, dát mu sem tam nažrat, pak mu přiveďte do stáje klisnu, a pozorujte, jestli si jí vůbec všimne. Tak je to i s námi. Když budete pozorovat přírodu, třeba svého psa, tak ten když má po jídle, natáhne se. Funguje to, protože v tom klidu se tělo přepne do parasympatického nastavení, krev se může stáhnout do střeva, do žaludku a můžete daleko lépe trávit. Může lépe zabudovat živiny z jídla a velice dobře začít regenerovat. Při nějakém pobíhání v práci, nebo když jíte a zároveň pracujete, tento stav nenastane.

Velice jednoduše to shrnu. Zabudujte do svého plánu, který právě teď možná tvoříte více odpočinku, více relaxace, možná i tu meditaci, vřele ji doporučuji. Zabudujte více spánku hlavně před půlnocí, protože to co naspíte před půlnoci má úplně jinou hodnotu než co naspíte od půlnoci. Bude vám vše vycházet mnohem lépe, celý plán vám bude vycházet mnohem lépe.

Mějte se krásně, mlsejte a buďte zdrávi :)

Všechna práva vyhrazena. Žádná fotografie, text, ani část textu tohoto příspěvku nesmí být kopírována nebo komerčně využívána bez písemného souhlasu administrátorů Marky SCD recepty