Taky jste chodívávali jako děti na „pajtl“ na třešně? Vzpomínáte si na tu dobu?
Já to mám celkem v živé vzpomínce, i když je to poměrně dost dávno ;)
Hned ze školy jsem běžela domů, odhodila aktovku a s „děckama jsem valila“, jak říkáme my v Brně, do alejí u JZD na třešně. Jedli jsme je jak blázniví, strkali jsme si je za uši i za trička…
Byl to krásný čas, hlavně pro nás pro děti, nastal konec školního roku a v té chvíli byly před námi nekonečně dlouhé prázdniny a s nimi spojené volno, svoboda, výlety, naše chata u rybníka, prázdniny u babičky Elišky, no prostě začátek něčeho nového, krásného, nepoznaného. Teď v tuto chvíli se mi udělal až mráz po těle jak se mi všechny ty vzpomínky vybavily, jako by to bylo včera. Jak snadno se dají pocity vyvolat, vrátit a znovu si je prožít opět na vlastní kůži…aaaach :)))

Předpokládám, že třešně máme rádi všichni. Nebo takhle, neznám nikoho, kdo by je rád neměl. Navíc jsou třešně sezonní záležitost, takže nechat si je ujít by byla opravdu škoda :) A protože jsme web o tom jak se uzdravit, web o SCD, mám pro vás pár informací, proč je dobré si třešínky dopřát. Buď čerstvé a nebo kdo rád mlsá, tak si může udělat podle nás SCD třešňový táč. Bez toho se prostě neobejdeme!!!! :)))

Tresne_kosik_Marky_SCD_recipes-10Třešně jsou nádherné ovoce. Existuje nekonečné množství druhů, barev, od světle růžových až po ty tmavě rudé. Jsou sladké a přitom mají velmi nízký glykemický index, jsou výborné i pro cukrovkáře.
Třešně omezují ukládání tuku, snižují hladinu cukru, mají vliv na tlusté střevo a ne-moci s ním spojené, třešně jsou často popisovány a právem ve spojením se superpotravinami, třešně mají vysoké antioxidační účinky.
Obsahují látku sorbitol – v přirozené podobě, která má vliv na střevní mikroflóru, ovšem i tady je dobré vědět, že méně znamená více, protože přecpat se třešněmi může znamenat výbuch ve vašem bříšku, dochází ke zvýšené tvorbě plynů ;)
Co ještě třešně dokáží? Obsahují flavonoidy – bioflavonoidy, což jsou látky, které působí protizánětlivě. Mají velký vliv na srdce a cévy, jsou účinné jako prevence právě proti srdečním onemocněním. Nesmím zapomenout na látku zvanou melatonin, látku regulující spánkový rytmus, tzn., že třešně dokáží prodloužit a zkvalitnit spánek.
A na závěr tu máme anthocyaniny (modré až červené pigmenty v rostlinách), jsou to látky, které mají blahodárný vliv na poruchy mozku – alzheimer, parkinson nebo stařecká demence.

Tresnovy_tac_Marky_SCD_recepty 3Při výčtu vlivů třešní na náš organismus jsem si uvědomila, jak velký účinek má SCD jídlo na mozek, na tělo celkově, a že se díky němu člověk nemusí dostat až tak daleko. Myslím, že nemusí one-mocnět ne-mocemi výše uvedenými nebo úplně jinými. Proto se mi líbí a dělá mi radost, že čím dál častěji se mezi námi objevuje spousta lidí, kteří jsou na SCD výživě právě z preventivních důvodů. Je fajn, že si čím dál víc uvědomujme důležitost toho co jíme, čím sami sebe vyživujeme.

A ještě bych dodala jednu důležitou věc, že to jak se na svět díváme, jak smýšlíme o sobě, o druhých, o světě jako takovém, že to kam každý den zaměřujeme svou pozornost (sledujeme-li květinu, let ptáka nebo televizní noviny), to vše je součástí a neoddělitelným vyústěním toho, v jakém stavu se naše zdraví nachází. Jinými slovy, láska samotná je ta co uzdravuje.
Marky

Všechna práva vyhrazena. Žádná fotografie, text, ani část textu tohoto příspěvku nesmí být kopírována nebo komerčně využívána bez písemného souhlasu administrátorů Marky SCD recepty