Nebojte se, to není žádné nové nařízení 🙂
Chci vám jen trošku posvítit na letité povídačky o nasycených mastných kyselinách – tedy o domnělé škodlivosti tuků.
Inspirace opět Dr. Ekberg, takže odkaz na originál je zde:

KLIKNĚTE ZDE: pro přechod na YT kanál Dr. Ekberga

PŘEPIS VIDEA ZDE

Zdravím vás přátelé. Tady je Radek a dnes se podíváme na to, co se stane, když budete jíst celý měsíc každý den slaninu nebo bůček. Proč zrovna slaninu nebo bůček? Jednak se mi zalíbil jeden z dalších příspěvků doktora Ekberga a druhak, co k tomu přivedlo je to, že občas se v komentářích pod našimi příspěvky objevuje, objevují, objevují takové, řekl bych trošku rýpavé vzkazy jako dej si bůček, líp vypadáš apod.

A myslím si, že je potřeba v tomto směru leccos uvést na pravou míru. Opět. Tak, jak jste asi u nás na to zvyklí. Takže pojďme se na to podívat. jsem si udělal pár poznámek, abych na něco nezapomněl. Takže pojďme to projet.

Existuje spousta povídaček o slanině, o bůčku a o nasycených mastných kyselinách vůbec. Jde o to, že někdy od padesátých let minulého století se v souvislosti se srdečními chorobami začalo tvrdit, že prostě tuky škodí a máme doslova kulturní fobii z toho, že právě ty nasycené mastné kyseliny nám dělají problém. Rovnou. Předpokládáme totiž, že podobná jídla, jako je slanina nebo bůček, tučná masa, takže nemohou být součástí zdravé výživy. Prostě tučné rovná se nezdravé. Máme to v sobě zafixováno natolik, že vůbec nikoho nenapadne zkoumat, jestli to skutečně je pravda, jestli ta souvislost mezi srdečními chorobami a dalšími problémy je vůbec v tom tuku, v těch nasycených mastných kyselinách, anebo jestli je to třeba trošku jinak. Ono totiž ve skutečnosti je to právě naopak nižší hladina inzulínu, která vznikne nižším příjmem sacharidů. Zase se blížíme k tomu SCDčku, tak naopak právě zlepší ten celkový zdravotní stav, co se týká těch kardiovaskulárních a dalších chorob, protože ve skutečnosti za ty srdeční nemoci může spíše vysoká hladina inzulínu způsobená právě sacharidy, protože jakmile konzumujeme nějaké sacharidy, tak prostě zapojíme, rozjedeme tvorbu inzulínu, protože potřebujeme zabudovat glukózu, potřebujeme zpracovat krevní cukr. 

To znamená, že právě i to SCDčko funguje na inzulínovou rezistenci, protože vlastně se značně snižuje množství přijatých sacharidů. Proto se u nás mezi našimi příznivci začali vyskytovat i cukrovkáři, protože i když jsme to vlastně ze začátku nějak nepředpokládali, nepatřilo to mezi ty zátěže, které například Elaine Gottschall zahrnovala do toho výčtu, na které působí, to SCDčko. Nicméně nezabráníte lidem, aby se do toho pustili. Takže spousta těch. Cukrovkářů se začala objevovat s velmi dobrými výsledky. Proč? No protože je to právě tímhle mechanismem způsobeno. Snížíte příjem sacharidů a snížíte tvorbu inzulínu. Snížíte inzulínovou rezistenci.

Ale abychom se vrátili k slanině a k bůčku. Slanina nebo bůček nejsou samozřejmě dokonalá jídla, ale jsou v pohodě. Za předpokladu ovšem, že si na to dáme trošku pozor. Protože dnes nevím, jestli jste si toho všimli, ale jakoukoliv procesovanou uzeninu, když vezmete do ruky v supermarketu nebo někde v nějakém normálním obchodě a podíváte se na složení, tak tam najdete slova jako cukr, dextróza, nitráty. Já nevím, všechna možná chemie, na kterou si vzpomenete, dokonce i náš oblíbený karagenan E407. Takže samozřejmě chápu asi, co vede dnešní výrobce k tomu, že se snaží zakonzervovat tyto potraviny nějakým podobným způsobem, ale rozhodně to není k jídlu, takže slanina ani bůček nemusí být vůbec špatně v naší výživě za určitých předpokladů. Ten první je, že si dáte pozor na to, co kupujete anebo kde to kupujete, že? Ale samozřejmě, protože my si to můžeme obstarat prostě někde jinde, kde to někdo dělá jinak. Čtěte etikety, nekupujte prostě zajíce v pytli.

A teď tady mám další poznámku, protože problém při tom jezení bůčku nebo slaniny nezpůsobuje ta slanina nebo ten bůček, ale to, co jíme, k tomu. Málokdo to říká, jak se říká, žere bez chleba. I když samozřejmě je to rčení, ale záleží. Většinou k tomu všichni konzumujeme prostě nějaké to pečivo. Pamatuju si na svého dědu, který trpěl na dnu jak o posvícení, jak sedí u toho stolu a strašně rád si svým otevíracím nožem krájel chleba na takové kostičky a ládoval to s tím bůčkem nebo s tím uzeným masem nějakým. A on chudák myslel tak jako většina lidí, že má tu dnu, že to má z toho masa. Ne, přátelé, je to ta kombinace. Vysvětlím to ještě dál. Takže jedná se o jedná se o ten o tu řekněme o tu cestu. Sacharidy glukóza krevní cukr stimuluje Inzulín dál, protože sacharidy nejsou jenom jenom glukóza, ale i fruktóza. A fruktóza ta zase zaměstnává játra v podstatě játrům. Když se podíváte na náš příspěvek o játrech, tak játrům je úplně jedno, jestli ta fruktóza, jestli je to prostě z ovoce nebo z něčeho jiného, zaměstnává úplně játra úplně stejně jako alkohol. A díky této konzumaci sacharidů nastane problém i potom s tím nasycených mastným tukem. A sice z toho důvodu, že vlastně naše trávení je zaměstnáno trávením těch sacharidů a tím je znemožněno vlastně využití toho tuku jako paliva pro nás.

Inzulín je taky zásobovací hormon, takže znemožňuje to spalování tuků. I z toho důvodu. Lepší kombinace. Nebo takhle. Začnu tou nejhorší kombinací. Nejhorší kombinace je tedy bůček nebo slanina + pečivo, sacharidy, cukr. Lepší kombinací je tu slaninu nebo ten bůček nahradit nějakou zeleninou nějakým salátem, když už máte sacharidy a když máte cukr, protože ten salát vlastně nepotřebuje vůbec nic tam nepotřebujeme ho nijak zvlášť trávit. Nepřináší do organismu žádné sacharidy, žádné množství sacharidů. A úplně nejlepší kombinace je tím pádem bůček nebo slanina. A ten salát, nějaká ta zelenina, Protože ten bůček sám o sobě je vlastně dost řekněme náročná potravina na to trávení. Ale když to trávení nezaměstnáme trávením sacharidů, tak není problém, abychom ten tuk využili jako palivo, jako energii. Takže co se stane, když budeme jíst bůček nebo slaninu celý měsíc, každý den? Nestane se nic.

Neočekávejte ani žádné zázraky, ale nemusíte se toho hlavně bát. Pokud budete si dávat pozor na původ, budete kupovat kvalitu a pokud nebudete tyto věci konzumovat dohromady se sacharidy se škroby, tak budete v pohodě. A když vám ta konzumace bůčku nebo slaniny pomůže jíst právě méně těch sacharidů a méně mouky, tak je to v podstatě dobrá věc, protože udržíte hladinu inzulínu na nižší úrovni a tím pádem mnohem stabilnější krevní cukr a glukózu

No a když udržíte stabilnější hladinu cukru a glukózy, tak udržíte pravděpodobně i mnohem lepší hladinu energie a celkovou pohodu těla a pravděpodobně tím udržíte mnohem lépe na uzdě i svoje chutě. A podívejte se na kombinace, které jíte. Přestaňte se bát mastných nasycených kyselin, protože je to prostě palivo. Nic jiného to není. A samozřejmě, pokud se chcete podívat na podrobnější video, pokud ty informace chcete mít podrobnější, tak opět přidávám odkaz na originál videa doktora Ekberga.

Jak je to s těmi automatickými titulky? To asi budete znát. Kdo ne, podívejte se na některá předešlá videa, která jsme dávali na náš na naše stránky inspirovaná právě doktorem Ekbergem. Tam to uvidíte. Dokonce tam máme někde video, kde to zapínání těch titulků je vidět. No a přátelé, než vám řeknu to, ten náš slogan klasický obvyklý, tak vám ještě připomenu, že tady v rohu nahoře můžete ťuknout na to, „i“ pokud byste chtěli třeba se přidat do našeho video kurzu, který je zdarma do video kurzu o specifické sacharidové výživě.

Samozřejmě dole v popisu máte odkazy i na naše stránky, na ty hlavní stránky, řekněme a můžete studovat informace. Můžete se podívat, jakým způsobem se celkem snadno uzdravit pouhou změnou nákupního seznamu. Tím dneska končím, přátelé, mlsejte a buďte zdrávi. Ahoj.

LÍBÍ SE VÁM CO DĚLÁME?
KLIKNĚTE ZDE A PODPOŘTE NÁS
CHCI PODPOŘIT
JEDNORÁZOVĚ
CHCI PODPOŘIT
MĚSÍČNĚ
300 200 100 500 1000 300 200 100 500 1000 DĚKUJEME ZA VAŠI PODPORU!
MLSEJTE S NÁMI A BUĎTE ZDRÁVI 🙂
cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper cdn_helper


Všechna práva vyhrazena. Žádná fotografie, text, ani část textu tohoto příspěvku nesmí být kopírována nebo komerčně využívána bez písemného souhlasu administrátorů Marky SCD recepty